1. Skip to Menu
Previous

Milówka 2013. Relacja

KLIKNIJ W ZDJĘCIE, ABY JE POWIĘKSZYĆ ▼

Kot, paprykarz i drewniany kij

0201Kolejny już wyjazd formacyjny dla kandydatów do bierzmowania z udziałem oazy parafialnej 03odbył się w dniach 25−27 października. Tym razem pojechaliśmy do Milówki − miejscowości równie górskiej, co niedalekie Laliki. Przewodził nam ks. Ryszard, opiekun oazy i tegorocznych bierzmowańców. W organizacji całego weekendu wspomagali go animatorzy wspólnoty oazowej. Stacjonowaliśmy w pięknym, dużym domu, oddalonym nieco od centrum Milówki. Oprócz w pełni wyposażonej kuchni, porządnej altanki z paleniskiem i licznych telewizorów dom miał także stałego lokatora i stróża − czarnego kota Zdzisława, który przyjął nas bardzo gościnnie. Miał też termometr... (ale po małym wypadku już go nie ma).

060708091011

Wesołe wspomnienia zaczęły się gromadzić już od pierwszych chwil. Błyskawiczne przeskakiwanie z jednego (spóźnionego) pociągu do drugiego, wspólne przygotowywanie kolacji, kreatywne zabawy integracyjne z wykorzystaniem wyobraźni i rekwizytów zamiast oglądania seriali telewizyjnych, studiowanie mapy i obłaskawianie Zdzisława − to dobre plany na piątkowe popołudnie i wieczór.

Hej, indyki, hej, sokoły!

05Pełna przygód okazała się długa sobota. Modlitwa, śniadanie, Msza święta, pyszne spaghetti przyrządzone przez oazowych szefów kuchni i... w drogę! Celem naszej górskiej wyprawy była Hala Boracza. Mężnie pokonaliśmy wszelkie przeszkody napotkane na szlaku (m.in. takie jak kamienie, strumienie, wiatr czy krwiożercze stado indyków), i gdy wreszcie stanęliśmy na szczycie, czekała nas oryginalna niespodzianka. Prawdziwa, góralska impreza. Przy takich rytmach w sekundę zapomina się o zmęczeniu. I tak nasi podróżnicy ochoczo poderwali się do tańca na drewnianym parkiecie, wśród górskich szczytów i góralskich kapeluszy. Gdy wróciliśmy, było już ciemno. Sobotni wieczór zdecydowanie sprzyja nastrojowej kolacji przy ognisku, kiełbaskom z grilla i gitarowym hitom. Nad głowami gwiazd miliony (bo to nie miasto). Śpiewom nie było końca. Przyszedł jednak czas i na wzruszenia filmowe.

Narodzić się na nowo

12T13ematem przewodnim, towarzyszącym nam przez cały ten czas było hasło Narodzić się na nowo, które jest zarazem obecnym hasłem roku Ruchu Światło-Życie. Podczas Mszy świętych, konferencji i rozmów rozważaliśmy między innymi postawę ewangelicznego Nikodema. W odkrywaniu, co właściwie oznaczają − także dla nas − słowa „narodzić się na nowo” pomocą był nam także film October Baby, który − mimo znużenia pięciogodzinną wyprawą w góry, tańcami na szczycie i śpiewem przy ognisku − z uwagą i zainteresowaniem obejrzeliśmy w sobotnią noc.

Tworząc charakterystykę bohaterów filmu i wyciągając wnioski z ich postępowania, wspólnie omówiliśmy, co można zrobić, by mimo różnorodnych problemów stać się nowym, szczęśliwym człowiekiem − by narodzić się na nowo, niezależnie od tego, ile mamy lat. Podejmowaliśmy próby odpowiedzi na kontrowersyjne pytania. Przypomnieliśmy sobie, że każdy człowiek jest z natury dobry, bo został stworzony na podobieństwo Boga. W czasie tych interaktywnych warsztatów, przygotowanych na podstawie filmu i poprowadzonych przez animatorów wspólnoty oazowej, uczestnicy wykazali się prawdziwym zaangażowaniem.

14 15 16

Angażujące były też inne, liczne punkty obfitego programu naszej wycieczki. Wszyscy dzielnie przyczyniali się do budowania wspólnoty gotując, zmywając, sprzątając, śpiewając, wspinając się, tańcząc... Ale nawet wszelkie obowiązki wcale nie były tak straszne w obliczu radości, jaką daje tworzenie czegoś razem, pod czujnym okiem Bożej Opatrzności. Pogoda niezwykle dopisała. Obiady jedzone przy drewnianych ławach na świeżym powietrzu, w pełnym słońcu, w otoczeniu malowniczych gór przypominały czas wakacji. Niestety − wakacje się kiedyś kończą. Po niedzielnych „lodach na dobry powrót” udaliśmy się na dworzec słynnej Milówki. W pociągu zastaliśmy Wi-Fi. :) Powrót do normalności? Na pewno w każdym z nas zostanie choćby okruch pamięci o tym, że naprawdę warto

narodzić się na nowo.

Więcej zdjęć z naszego wyjazdu można obejrzeć w Galerii.